Algemene voorwaarden
Privacy
Conform de AVG ga ik zorgvuldig om met uw privacy en gegevens. Ik hanteer geen papieren dossier, uw persoonsgegevens worden separaat bewaard van uw inhoudelijke dossier, en inzage in uw inhoudelijke dossier is uitsluitend mogelijk door uw eigen hulpverlener.
U hebt het recht om (delen van) uw dossier in te zien. Hiervoor zal een afspraak gemaakt worden zodat u ruimte heeft voor het stellen van vragen. U kunt verzoeken uw dossier te vernietigen.
Werkaantekeningen horen niet bij het medisch dossier.
In sommige situaties kan het wenselijk zijn te overleggen met uw huisarts of reeds behandelend psycholoog/psychiater. Dit zal altijd met u overlegd worden en enkel met uw akkoord zal het overleg plaatsvinden.
Afspraken en tussentijds contact
Communicatie over afspraken en tussentijdse vragen bij voorkeur per mail (info@sannerosier.nl). In geval van urgentie kunt u altijd telefonisch contact opnemen (0634120240). Over het algemeen krijgt u mij direct aan de lijn, op andere momenten kunt u desgewenst de voicemail inspreken. Ik bel u dan zo spoedig mogelijk terug. Mocht er sprake zijn van crisis (u of uw naasten maken zich zorgen over uw of andermans veiligheid), dan is het eerste aanspreekpunt de huisarts of huisartsenpost.
Annuleringsvoorwaarden
Afspraken dienen uiterlijk 48 uur voor het tijdstip van de afspraak te worden geannuleerd. Bij niet verschijnen zonder te annuleren en bij annuleringen binnen 48 uur voor de afspraak is Psychologiepraktijk Sanne Rosier gerechtigd de gereserveerde tijd voor 50% in rekening te brengen.
Betalingsvoorwaarden
Facturen dienen binnen 14 dagen na de datum van de factuur te zijn betaald. Indien het verschuldigde bedrag niet binnen deze termijn betaald is, volgt er een betalingsherinnering. Voldoet de opdrachtgever c.q. cliënt binnen 14 dagen na de datum van de betalingsherinnering niet aan zijn/haar verplichtingen, dan volgt er nog eenmaal een herinnering met als betalingstermijn 5 dagen. Als ook na deze herinnering niet wordt voldaan aan de betalingsverplichting dan volgt er een aanmaning. Hiermee krijgt de opdrachtgever c.q. cliënt een laatste gelegenheid om de factuur zonder ophoging van kosten binnen 14 dagen te betalen.
Voldoet de opdrachtgever c.q. cliënt binnen 14 dagen na ontvangst van de aanmaning niet aan zijn/haar verplichtingen dan is Psychologiepraktijk Sanne Rosier zonder nadere ingebrekestelling gerechtigd incassomaatregelen te treffen, dan wel door derden te laten uitvoeren. Alle buitengerechtelijke incassokosten worden berekend volgens de Wet Incassokosten (WIK) met een minimum van 40 euro. Tevens wordt vanaf dat moment de dan geldende wettelijke rente in rekening gebracht over het openstaande bedrag.
Bij niet-betaling van een factuur op de vervaldag, worden alle nog niet-vervallen facturen onmiddellijk en volledig opeisbaar.
Bij betalingsachterstand is Psychologiepraktijk Sanne Rosier gerechtigd de afgesproken diensten op te schorten totdat de opdrachtgever c.q. cliënt aan zijn/haar betalingsverplichtingen heeft voldaan, dan wel de afgesproken diensten volledig te stoppen.
Tarieven en prijsverhogingen
Bij overeenkomsten waarin een duidelijke termijn of einddatum is afgesproken, zijn de tarieven uit de overeenkomst geldig gedurende de volledige termijn. Bij een nieuwe termijn, worden de tarieven opnieuw vastgesteld.
Tarieven worden per 1 januari van ieder jaar opnieuw vastgesteld. Indien de opdrachtgever c.q. Cliënt niet akkoord is met eventuele nieuwe tarieven kan om die reden de verdere samenwerking worden stopgezet. De opdrachtgever c.q. cliënt kan niet eisen dat de werkzaamheden worden voortgezet tegen het voorheen geldende tarief.
Bij het veranderen van de tarieven worden opdrachtgevers c.q. cliënten daar tijdig via mail van op de hoogte gesteld.
Vervanging
Bij afwezigheid en in het geval van onverhoopte langdurige afwezigheid is het mogelijk vervangen te worden door Gertjan van Zessen van praktijk Vat van Zelfwaardering te Lunteren.
Doorverwijzing
Als ik denk dat u elders beter op uw plek bent, dan zal ik dat met u bespreken en u helpen bij het vinden van een geschikte behandeling.
Klachten
Ondanks dat ik zorgvuldigheid en mijn patiëntenzorg voorop heb staan kan het zo zijn dat u ontevreden bent over mijn handelen of de gang van zaken. Mocht er een klacht ontstaan, dan wil ik u vragen dit allereerst met mij te bespreken. Indien u dat niet kan of wilt, of indien we er ook na gesprek niet uitkomen kunt u contact opnemen met www.erisietsmisgegaan.nl. Er wordt eerst gekeken wat ik/wij kunnen doen om de onvrede weg te nemen. Mocht dat niet lukken dan kan de klachtenfunctionaris van Erisietsmisgegaan.nl ons beiden begeleiden bij het zo snel en prettig mogelijk bereiken van een voor beiden aanvaardbare oplossing. Het doel is het vertrouwen te herstellen zodat we samen verder kunnen. Mocht dat niet lukken, dan faciliteren zij een Wkkgz geschillencommissie.
Dit proces voldoet aan de eisen van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).
Vergoeding
Bij het streven naar optimale kwaliteit voor u, kies ik ervoor om zonder de inmenging van verzekeraars te werken. Dit betekent voor u dat u zelf meer moet vergoeden, maar ook dat we behandelkwaliteit en klantgerichtheid voorop kunnen zetten.